Dilemma's - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Mirjam - WaarBenJij.nu Dilemma's - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Mirjam - WaarBenJij.nu

Dilemma's

Door: MirjamZopreis

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

07 December 2011 | Nederland, Rijswijk

Met het plannen van een reis gaan heel wat dilemma's gepaard. Deze zijn voornamelijk te gieten in de vorm 'zal ik wel/niet .. doen?'
Dit is nu al een probleem, want om mijn budget te halen moet ik voldoende uren werken. Daar maak ik me geen zorgen over, maar extra werk betekent ook extra geld en meer vrijheid met het boeken van mijn reis. Anderzijds betekent meer werken ook dat ik minder energie en tijd heb om in de voorbereiding van mijn reis steken. Er is natuurlijk altijd een gulden middenweg, namelijk 35 uur werken ipv 30 of 40, maar ideaal is het niet. Minder werken is verleidelijk, minder reizen dan dus weer niet.
Ook wat tickets en landen betreft, doe mij maar de hele wereld. Dat betekend echter dat ik me dan voornamelijk in de lucht en 'op weg naar' zal bevinden en dat is niet helemaal de bedoeling. Na 18 jaar heb nog altijd niet alles van Den Haag ontdekt en zijn daar nog hele wijken blank op mijn kaart, laat staan als ik drie landen in vijf maanden wil bezoeken.
Ik moet creatief gaan knippen en plakken, want voorlopig is dit mijn enige kans. Anders gezegd zie ik mij de komende jaren als arme student geen verre reizen meer maken, maar je weet nooit wat de toekomst brengt. De wereldreisgids van Sinterklaas komt goed van pas, maar ik vrees dat ik alleen de zinvolle stukken mee op reis ga nemen en dat de gids dus een kort maar zinvol leven is toebedeeld.
Kiezen tussen twee leuke dingen is iets waar ik nooit goed in ben geweest. Nu mag ik kiezen uit ontelbaar veel dingen die mij allemaal even bijzonder lijken. Xi'an, Hongkong, Shanghai en alle ontelbare bezienswaardigheden. Ik zal echt moeten kiezen.
Binnenkort (lees: over een dag) ga ik er aan zitten en dingen uitzoeken, kiezen en boeken. Tickets, hostels, treinreizen, uitstapjes, ik ga het allemaal plannen. Hoop ik..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Na mijn eindexamen ben ik uitgeloot voor medicijnen. De perfecte gelegenheid om een wereldreis te maken. Zelf gespaard, dus het word een budget reis, maar wel een van ruim vier maanden.

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 25493

Voorgaande reizen:

19 Maart 2012 - 23 Juli 2012

Op Wereldreis

16 Oktober 2011 - 20 Oktober 2011

London

07 Juni 2011 - 14 Juni 2011

Lisboa

Landen bezocht: