Enige maanden later - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Mirjam - WaarBenJij.nu Enige maanden later - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Mirjam - WaarBenJij.nu

Enige maanden later

Door: MirjamZopreis

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

29 Januari 2012 | Nederland, Rijswijk

Allereerst mijn excuses, ik heb een verslag net voor de tweede keer geplaatst, 'Budget' is nog uit december.
Na een lange radiostilte komt er nu dan toch eindelijk een nieuwe update. Ik heb het druk gehad, kwam er niet aan toe of had simpelweg geen inspiratie.
Vandaag moet het er toch maar weer van komen. Afgelopen maanden zijn de voorbereidingen maar langzaam gevorderd. Het ticket is binnen en 19 maart is de officiële vertrekdatum. Ik vlieg dan via Londen naar Hongkong en vertrek op 3 mei weer uit Sjanghai richting Sydney. Mijn vliegreis is uiteindelijk zelfs een tientje lager uitgevallen dan voorspeld was, wat betekent dat ik voor een bedrag van 1099 (exl tax) zo'n 54 uur in de lucht door zal brengen, om maar niet te beginnen over tijd op het vliegveld. Hier zit overigens nog geen binnenlandse reizen bij, welke er zeer zeker wel zullen komen. Recente berekeningen hebben me gerustgesteld over het halen van mijn budget en ik blijk ook behoorlijk wat belasting terug te krijgen. Gelukkig.

Binnenkort zal ik de exacte vliegdata plaatsen, vooralsnog moet ik nog behoorlijk veel in orde maken voor het zover is. Ik heb me opnieuw ingeschreven voor Geneeskunde en ik hoop van harte dat alles volgens plan zal gaan. Mijn vaccinaties zijn geweest, dus de komende 3 jaar geen buiktyfus en de komende tien jaar geen DTP meer voor mij. Gelukkig heb ik hepatitus A&B al gehad, is Rabiës overbodig en zijn er geen malaria muggen in mijn buurt en hoef ik me zelfs geen zorgen te maken over gele koorts. Twee prikken hebben mijn arm verrassend pijnlijk gemaakt dus ik ben blij dat ik geen verdere martelingen nodig heb. De ORS en stopmiddelen heb ik nog van Istanbul, nooit gebruikt. Nog even en ik kan onderweg een illegale medicijn handel beginnen :)

Intussen ben ik opzoek naar geschikte bagage, want niet alleen de tas die het moet dragen, maar ook de inhoud moet aan wat eisen voldoen. Het mag niet te zwaar zijn; helaas winterjas, laptop (die ik niet heb), boeken en flessen shampoo, zonnebrand, after sun, douchegel en bodylotion, ik zoek een alternatief. Het moet weg mogen onderweg; helaas foto's, sierraden, winterjas en andere bijzonderheden. Ik moet het gaan gebruiken onderweg; helaas make-up, nagellak, muskietennet en andere mega handige onbruikbare kampeerspullen. Welkom paklijst voor de wereldreiziger.
Mijn paspoort is inmiddels binnen (nadat ik tot tweemaal toe de nodige papieren vergeten was mee te brengen) mijn creditcard is in aanvraag, vaccinatieboekje up to date en mijn zorgverzekering zou ik werkelijk niet weten. Nu op zoek naar de hostels waar ik de eerste nachten per land zal verblijven, zodat me dat ter plekke geen zorgen meer op zal leveren. We've got a long way to go.
http://www.youtube.com/watch?v=ZSS5dEeMX64
edit: ik ben dit nog aan het uitwerken en heb net ontdekt dat elke wijziging die ik doe een nieuw mailtje oplevert. Ik vrees dat ik zal moeten leren leven met mijn onontdekte spelfouten.

  • 29 Januari 2012 - 19:28

    Mama:

    Begrijp ik goed uit het fragment dat de judolessen toch nog van pas komen?

  • 29 Januari 2012 - 22:31

    Mirjam:

    Als ik de Hunnen moet gaan verslaan kan ik ze zeker goed gebruiken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Na mijn eindexamen ben ik uitgeloot voor medicijnen. De perfecte gelegenheid om een wereldreis te maken. Zelf gespaard, dus het word een budget reis, maar wel een van ruim vier maanden.

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 4215
Totaal aantal bezoekers 25503

Voorgaande reizen:

19 Maart 2012 - 23 Juli 2012

Op Wereldreis

16 Oktober 2011 - 20 Oktober 2011

London

07 Juni 2011 - 14 Juni 2011

Lisboa

Landen bezocht: