Tickets - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Mirjam - WaarBenJij.nu Tickets - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Mirjam - WaarBenJij.nu

Tickets

Door: MirjamZopreis

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

29 Februari 2012 | Nederland, Rijswijk

Na een paar kleine wijzigingen zijn mijn tickets nu dan toch definitief.
Op 19 maart vertrekt mijn vliegtuig en na een korte overstap in Londen vlieg ik naar Hongkong. Vervolgens ga ik mij uitleven in China en zal op 3 mei mijn vliegtuig opstijgen in Shanghai. Van 4 tot 14 mei hang ik wat rond in Sydney en uiteindelijk begin ik op 10 juni aan mijn hellevlucht. Ik zal zo'n 16 uur doorbrengen in de lucht en heb twee tussenstops die ook nog goed zijn voor zo'n 7 uur aan vliegveldplezier. Lovely. Dit brengt mij wel direct in San Francisco waar ik oorspronkelijk naartoe wilde. Op 20 juni reis ik dan weer door naar New York en ergens in die maand reis ik nog af naar Canada om uiteindelijk op 23 juli weer te landen in Amsterdam.

Na enige horrorverhalen over het aanvragen van een visum voor China toog ik enkele weken terug ruim voor openingstijd (een minuut of tien) naar het servicecentrum. Om vijf voor negen stonden er al zeven mensen voor mij, maar zoals dat ook bij de gemeente wel eens gaat, sloten deze zich allemaal in de rij voor een ander loket. Oh the joy, na tien minuten stond ik weer buiten, over twee dagen ophalen. Het ophalen verliep iets minder soepel, ditmaal stond ik pas om twintig over buiten, maar dat had ermee te maken dat de eerst klant niet één maar ruim twintig visa op kwam halen en ter plekke het geld uit ging tellen.
Al met al is het halen van een visum een piece of cake als je de juiste papiertjes hebt en je mond houdt over wat je eigenlijk gaat doen.
Ze willen namelijk graag een reisplan hebben, maar dat van mij is non-existent dus ik heb iets moois gemaakt en alles was prima in orde. Nu die amerikanen nog om de tuin leiden.

  • 18 Maart 2012 - 21:16

    Jelle:

    Het aftellen is nu echt begonnen. Nog 21 uur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Na mijn eindexamen ben ik uitgeloot voor medicijnen. De perfecte gelegenheid om een wereldreis te maken. Zelf gespaard, dus het word een budget reis, maar wel een van ruim vier maanden.

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 25493

Voorgaande reizen:

19 Maart 2012 - 23 Juli 2012

Op Wereldreis

16 Oktober 2011 - 20 Oktober 2011

London

07 Juni 2011 - 14 Juni 2011

Lisboa

Landen bezocht: