Aankomst - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mirjam - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mirjam - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: MirjamZopreis

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

21 Maart 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Na twee onstpannen weken, waarin vooral mijn ouders zich op de kast lieten jagen door mijn nietsdoen was het dan eindelijk zover. Ik heb roerend afscheid genoemen van de katten en op het vliegveld van mijn ouders en Rutger en Kirsten. Op het vliegveld bleek dat de sluitingstijd van de gate om mijn ticket niet klopte, maar het maakte geen verschil. Vervolgens werd de gate tweemaal gewijzigd, tweemaal naar D31, wat al de oorspronkelijke gate was, ik heb het maar gelaten. In London snel met de bus naar Terminal 3 en daar wederom wachten. Intussen was ik twee meisjes tegengekomen en Harmke moest ook naar Hong Kong dus samen hebben we zitten wachten tot onze gate op het bord verscheen.
Ik had allerlei plannen voor tijdens de vlucht, maar ik heb vooral liggen slapen, zodat ik klaarwakker was toen ik in de avond in Hong Kong aankwam. Harmke zat in een andere rij en had intussen een Noor ontmoet die ons opweg heeft geholpen wat OV betreft. Het ging allemaal prachtig in de metro, tot ik uitstapte op de verkeerde halte. Niet getreurd, terug ingestapt en doorgereisd. Vervolgens stressen omdat het hostel in een flat bleek te zitten en ik de code voor de deur niet meer wist en ook niet welke verdieping (het zijn er 17) In de lift bleek het de 11de te zijn en kwam alles op zijn pootjes terecht. Ik ben met twee kamergenoten ergens wat gaan eten (rijstpap achtig iets) en daarna hebben we rondgeslenterd. Vanmorgen met een andere kamergenoot gaan ontbijten (noedels) en toen kwamen we in het bloemenfestival terecht. Super mooi, maar mijn camera lag in het hotel, misschien ga ik er straks nog langs. Intussen ben ik het computeren helemaal zat (moest nog twe stukjes voor ongekunsteld.net afmaken) dus is dit het einde van mijn eerste stuk in den vreemde. Ik kan geen chinees.

  • 21 Maart 2012 - 06:35

    Jelle:

    Rijstachtige pap. Houd me tegen, ik kom eraan! Enjoy your stay.

  • 21 Maart 2012 - 07:22

    Opa En Oma:

    Hartelijk bedankt voor je snelle nieuws. Dat klinkt allemaal heel goed. Blijkbaar direct al mensen ontmoet die ook aan het avonturen zijn.
    Ga door met genieten. Veel liefs, O en O

  • 21 Maart 2012 - 09:31

    Rutger:

    Rijstachtige pap of papachtige rijst?

  • 21 Maart 2012 - 09:34

    Roeland:

    waarom kan jij nou weer geeneens chinees? Ni hao!

  • 21 Maart 2012 - 18:32

    Karen:

    Klinkt goed als begin, die zwarte korrels in de rijstepap waren dat spinnenkoppen of muizenkeutels?

  • 22 Maart 2012 - 11:46

    Mirjam :

    Nog geen spinnenkoppen gezien, dat komt nog wel. Hier gaat alles goed, ga zo opzoek naar een hostel in Guangzhou.

  • 22 Maart 2012 - 13:36

    Lucie:

    Klinkt super, heel veel plezier meis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Na mijn eindexamen ben ik uitgeloot voor medicijnen. De perfecte gelegenheid om een wereldreis te maken. Zelf gespaard, dus het word een budget reis, maar wel een van ruim vier maanden.

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 25497

Voorgaande reizen:

19 Maart 2012 - 23 Juli 2012

Op Wereldreis

16 Oktober 2011 - 20 Oktober 2011

London

07 Juni 2011 - 14 Juni 2011

Lisboa

Landen bezocht: