Kowloon - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mirjam - WaarBenJij.nu Kowloon - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mirjam - WaarBenJij.nu

Kowloon

Door: MirjamZopreis

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

22 Maart 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Gisteravond zijn we met z'n drieen naar 'The Peak' gegaan, wat een prachtig uitzicht over de skyline oplevert. Het was al avond en het woei ontzettend hard, het het weer werd zo slecht dat de Lightshow niet doorging, vanavond proberen we het nog een keer, maar nu gewoon vanuit de lobby. We zij naar beneden gelopen en dat was nog eeen mooie wandeling, alleenmaar bergafwaards. De Lightshow bestaat uit alerlei skyscrapers die hun neonlicht laten knipperen en bewegen. Vanmorgen was het plan om dim sum te eten, traditioneel ontbijt/lunch/tussendoortje, vergelijbaar met tapas, veel hapjes en allemaal even lekker. Ron, de eigenaar van het hostel, ging met ons mee en het was een groot succes. Ik hou van de kantonese keuken. Het hostel blijkt pas 4 a 5 maanden oud te zijn en er zitten twee andere hostels in de flat. Het uitzicht vanuit de lobby is prachtig. Terry en ik zijn naar Kowloon gegaan, op het vasteland met de ferry. Daarna hebben we rondgezworven over Jade market, de fruit markt en door Kowloonpark.
Overal zijn roltrappen en een deel van het voetpad in Hong Kong is verhoogd zodat je boven de snelweg staat.
Verder zijn de indrukken haast niet te omschrijven, citroenen en limoenen zo groot als je hoofd en vrouwtje dat met een kapmes een ananas staat te ontleden, twee jonge kittens aan een touwtje bij een winkel, helemaal in elkaar gedraaid. De vijf katten in de dierenwinkel beneden de flat en de 3 hondjes aan de andere kant van de flat. ZO VEEL CHINESE MENSEN, het tot tien tellen op een hand onderhandelen met een rekenmachine. Prachtig. Ik denk dat ik hier zo zou kunnen wonen.

Later meer.

  • 22 Maart 2012 - 14:17

    Kirsten:

    Klinkt heel leuk!
    Ik ben jaloers hoor :)
    Veel plezier, ik wacht met smart op je volgende verslag ;)
    xxxxxxxxx

  • 22 Maart 2012 - 15:02

    Lucie:

    Ik zie nu pas de weersverwachtig, ben nu toch wel een kleeeein beetje jaloers haha! Liefs

  • 22 Maart 2012 - 15:15

    Karen:

    Denk eraan dat je terugkomt...

  • 22 Maart 2012 - 15:36

    O + O:

    Alweer nieuws! Ik heb Hong Kong meteen bekeken, want dat kende ik nog niet. Sky line, Peak e.d. Hoe komt men op de Peak? Klauteren, of gaat er vervoer heen? Tot horens maar weer.
    Liefs, O + O

  • 22 Maart 2012 - 22:25

    Jelle:

    En hoe zit het met de visballen? Hier mag niets geheim blijven!

  • 23 Maart 2012 - 20:53

    Jelle:

    Is Guangzhou te doen qua temperatuur en humidity? Xxxx

  • 25 Maart 2012 - 06:19

    Mirjam :

    Het weer in Guangzhou is precies goed, er staat aardig wat wind, maar de zon schijnt. Een lange broek en een T-shirt dus. Ik denk overigens dat fishballs een vrije vertaling war van wat het werkelijk is, want het was niet te achterhalen. Er gaat een voetpad naar de Peak en een tram, dus wij hebben de tram omhoog en de benenwagen naar beneden genomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Na mijn eindexamen ben ik uitgeloot voor medicijnen. De perfecte gelegenheid om een wereldreis te maken. Zelf gespaard, dus het word een budget reis, maar wel een van ruim vier maanden.

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 25496

Voorgaande reizen:

19 Maart 2012 - 23 Juli 2012

Op Wereldreis

16 Oktober 2011 - 20 Oktober 2011

London

07 Juni 2011 - 14 Juni 2011

Lisboa

Landen bezocht: