Jiu Zhai Gou & Panda's - Reisverslag uit Chengdu, China van Mirjam - WaarBenJij.nu Jiu Zhai Gou & Panda's - Reisverslag uit Chengdu, China van Mirjam - WaarBenJij.nu

Jiu Zhai Gou & Panda's

Door: MirjamZopreis

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

31 Maart 2012 | China, Chengdu

Na heel vroeg opgestaan te zijn voor mijn trip werden we door de taxi afgezet bij de busstop waar onze tourbus zou vertrekken. Ik had een briefje met mijn 'busnummer' dat bleek de nummerplaat te zijn. De gids sprak alleen Chinees en besloot mijn bestaan daarom verder te negeren. Ik heb een poging gedaan om niet naar het chinese geblaat te luisteren, want het was niet om aan te horen en HARD. Ik heb een nieuw dieptepunt in wc bezoek bereikt, een geul met schotjes, zonder deur of iets. Gelukkig niet echt een uitdaging, maar toch. Vervolgens hebben we rondgekeken op een plek die gebouwd lijkt voor touristen. Na een rondleiding in op een heilige plek (gebedsvlaggen waren 100RMB) zijn we 's avonds tot mijn verdriet ergens naar een traditional lambcutting gegaan. Ik weet niet waar die chinesen het normale vlees laten, want ALLES is altijd vol met stukken bot. Gelukkig rochelt iedereen hier alles terug op tafel, dus het geeft niet heel erg. Het hele toneelspel was wel leuk, maar de microfoon stond ontzettend hard, Chinezen houden van herrie denk ik. Het hotel was bedroevend, maar het park maakte alles goed. Het was absoluut prachtig en ik had de groep binnen vijf minuten afgeschud. Heb heerlijk rondgewandeld en gefotografeert tot mijn batterij leeg was enik echt kon gaan genieten. Er bleek ontzettend veel sneeuw en ijs te liggen hogerop in het park en daar zijn ook heel veel foto's van, helaas op camera's van chinezen die allemaal dolgraag met mij op de foto wilden. Er was een ander blond meisje in het park (ze blijkt ook in dit hostel te zitten en mij ook opgemerkt te hebben). Op een bepaald moment kwam ik in een wat meer afgelegen stuk van het park en na een korte wandeling kwam ik tot mijn verbazing uit aan de verkeerde kant van een hek. Aan de andere kant van de weg waren mensen bezig hun reis te vervolgen dus ik ben om beide hekken gelopen en heb kennis gemaakt met Daniel, een docente van 23 die voor het eerst haar Engels met een vreemdeling kon gebruiken. Aan het einde vand e wandeling was terug over het hek een vrij grote uitdaging, maar ik heb het er goed vanaf gebracht. De volgende dag zijn we gaan shoppen met de bus, een ervaring opzich, je krijgt een toespraak, waarop je al je geld mag uitgeven aan resp edelstenen, chinese medicijnen, Yak kammen, bamboorommel en Yak vlees. Ik heb de ingestortte universiteit gezien, daar word je stil van.
Uiteindelijk apen en vandaag de panda's. Ik ben vastberaden om een panda mee naar huis te nemen, maar ik heb er geen vastgehouden, dat was 1300 RMB en dat leek me een beetje veel. Intussen probeer ik foto's te uploaden en straks kijken of er iemadn zin heeft in een potje MahJong. Vandaag met een groepje de lokale specialiteiten geprobeerd, konijnenhoofd en Hotpot. Ik denkd at ik heel goed ga worden in het openmaken van lijken. :)
Met dit lieflijke beeld neem ik afscheid van jullie.

  • 31 Maart 2012 - 11:39

    Jelle:

    Vullen zij de meren met kleurstof of is het the original stuff? wist niet dat het daar zo koud is, hoewel ook goed hoog natuurlijk!

  • 31 Maart 2012 - 11:43

    Mirjam :

    Het is de originele stuff, maar het lijkt wel nep :) Verkeer heer is overigens een verhaal apart. Het is normaal om minstens twee keer per minuut te toeteren, om iedereen te laten weten waar je bent, anderen te wijzen op hun krankzinnige rijstijl, terwijl je ze de loef afsteekt, om ALLES. We zaten op de terug weg vast met de bus omdat de weg te glad was, in de bocht onder ons stonden 5 andere bussen met hetzelfde probleem en de volgende bocht stonden er nog twee. Sneeuwketting hebben het probleem verholpen, maar het was een leuke ervaring.

  • 31 Maart 2012 - 11:43

    Karen:

    Foto's goed te zien, dus dat is aardig gelukt. je ziet er goed uit! Is de verkoudheid weer helemaal over?
    je kan natuurlijk zo'n baby panda van 10 cm in je jaszak stoppen?
    Is het eten tussen de botten wel lekker?

    Liefs

  • 31 Maart 2012 - 11:48

    O En O:

    Mirjam se débrouille, zouden de Fransen zeggen. Zelfs de mannelijke O zal daar nu wel van overtuigd zijn, de andere was het al. Ga zo door!

  • 31 Maart 2012 - 11:51

    Mirjam :

    'Uiteindelijk apen' moet zijn 'Uiteindelijk slapen' en internet is een vloek hier.

  • 31 Maart 2012 - 11:51

    Mirjam :

    'Uiteindelijk apen' moet zijn 'Uiteindelijk slapen' en internet is een vloek hier.

  • 31 Maart 2012 - 21:36

    Rosalie:

    Gaaf hoor! :)

  • 01 April 2012 - 16:25

    Lucie:

    Wow, foto´s zien er mooi uit! En als je dan toch panda´s gaat smokkelen, wil ik er ook wel eentje haha. En brrrrrrr, konijnenhoofd...
    Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Na mijn eindexamen ben ik uitgeloot voor medicijnen. De perfecte gelegenheid om een wereldreis te maken. Zelf gespaard, dus het word een budget reis, maar wel een van ruim vier maanden.

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 25495

Voorgaande reizen:

19 Maart 2012 - 23 Juli 2012

Op Wereldreis

16 Oktober 2011 - 20 Oktober 2011

London

07 Juni 2011 - 14 Juni 2011

Lisboa

Landen bezocht: